jueves, 7 de junio de 2012

WOLFGANG RIHM: "In-Schrift"























Academia para la Nueva Música CSMA (2011)

Javier León Collado, flauta
Joaquin Michavila Penalba, flauta
Juan Val Baños, flauta
Natalia Crespo Colomino, clarinete
Daniel Veiga Roca, clarinete
Zamora Vicedo Javier, clarinete bajo
Enrique Gimeno Torres, contrafagot
Daniel Bona Tambo, trompa
Aitor Roger Alba, trompa
Daniel Vergara Bezanilla, trompa
Beatriz Martínez Giménez, trompa
Ruth Gómez Ruiz, trompeta
Vicente Luis Ivorra, trompeta
Rubén Navarro Berzosa, trompeta
Santiago Novoa Illes, trombón
Alberto Alonso Marcos, trombón
Lucía Bisquert Guijarro, trombón
César Roig Espí, trombón
Adrian Castro Capuz, trombón
Víctor Manuel Collazo Neira, trombón
Diego Valls, tuba
Germán Agulló Albors, percusión
Ignasi Domènech Ramos, percusión
Sergi Sempere Ramos, percusión
Héctor Marqués Marqués, percusión
Alfonso Salar Ruiz, percusión
Actea Jiménez Fuertes, timpani
Carmen Alcántara, arpa
Nuria González Mella, violoncello
Iván Nogueira Martínez, violoncello
Estefanía Villarón, violoncello
Trini Arias Gómez, violoncello
Andrea Marti Garasa, violoncello
Maite León Nieto, violoncello
Candela Gomez Bonet, violoncello
Isabel Peiró Agramunt, contrabajo
David Sánchez de la Fuente, contrabajo
Laura Bosch Badía, contrabajo
Lorena Carrasco Titos, contrabajo
Paloma Torrado Garcia, contrabajo
Adrian Matas Mayoral, contrabajo
Roberto De La Rosa, contrabajo

Nacho de Pazdirección

martes, 5 de junio de 2012

ÓSCAR ESCUDERO: "Magritte’s Portrait" (La voz de los vientos)


( audio autorizado expresamente por el autor para su difusión en este blog )


Taller de Composición (2012) 
Nora Lastre, violín
Juan Salas, violín
Héctor Morcillo, violín
Ángel Boti, violín
Lara Cabrera, viola
María García de Lomana, viola
Andrea Martí, violoncello
Julia Martín, violoncello

Nacho de Paz, dirección


Magritte’s Portrait (La voz de los vientos): Conceptualmente inspirada en dos figuras tan distintas como el pintor surrealista belga René Magritte y el político español Joaquín Costa, esta es una obra que sintetiza mi pasión acerca de los conceptos puros que el primero de ellos utiliza en su pintura: los juegos y paradojas pictóricas, rodeadas siempre de un halo de misterio, y para mí, trágico y reprimido, adjetivos asociados irremediablemente a la obra del político, teórico y escritor aragonés.

PABLO LABIÁN: "Free Movement"


Taller de Composición (2012)



Oliver Casanovas, clarinete
Carlos Montesinos, saxafón alto
Matej Osap, violín
Diana Carpintero, contrabajo
Raquel Garzás, piano







( audio autorizado expresamente por el autor para su difusión en este blog )

viernes, 1 de junio de 2012

Philippe Hurel: 29 y 30 de Mayo 2012


MASTER CLASSES DE COMPOSICIÓN
Alumnos oyentes:
55 € por seminario (15% de descuento para ex alumnos del CSMA)

Modo de inscripción: enviando el boletín de inscripción al que se deberá adjuntar fotocopia del D.N.I., y la documentación requerida (excepto alumnos oyentes, que únicamente deben presentar el boletín de inscripción).

Dirección de envío:
Departamento de composición
Conservatorio Superior de Música de Aragón
Vía Hispanidad 22
50009 ZARAGOZA

a la atención de Agustín Charles Soler o bien por correo electrónico a:
info.academia@csma.es

PHILIPPE HUREL - biografía (extraída de www.philippe-hurel.fr)
Philippe Hurel, was born in 1955. French composer of mostly orchestral and chamber works that have been performed throughout Europe and elsewhere. Philippe Hurel studied musicology at the Université de Toulouse from 1974-79 and composition with Betsy Jolas and Ivo Malec at the Conservatoire National Supérieur de Musique de Paris from 1980-83. He also had private studies in musical computer science with Tristan Murail in Paris in 1983. His honors include the Pensionnaire à la Villa Médicis à Rome (1986-88), the Förderpreis der Siemens-Stiftung in Munich 1995, for Six miniatures en trompe l'œil, the Prix des Compositeurs from SACEM (2002), and the Prix de la Meilleure Création de l'Année from SACEM 2003, for Aura. Mr. Hurel is also active in other positions. He worked as a music researcher at IRCAM in 1985-86 and 1988-89. He taught composition at IRCAM from 1997-2001.


He also served as composer-in-residence to both the Arsenal de Metz and the Philharmonie de Lorraine from 2000-02. With Pierre André Valade he founded the new music ensemble Court-circuit in 1990 and has since served as its artistic director.

His music has been performed by numerous orchestras and ensembles and by conductors such as by Pierre Boulez, David Robertson, Ludovic Morlot, Tito Ceccherini, Jonathan Nott, Esa Pekka Salonen, Kent Nagano, Pierre-André Valade, François Xavier Roth, Christian Eggen, Lorraine Vaillancourt, Reinbert de Leeuw, Bernard Kontarsky…

Among his concerts of the season 2011-12, Espèces d'espaces - theater musical piece based on the Georges Perec's book - will be premiered at the Biennale de Lyon (Théâtre de la Renaissance in Oullins) by Elise Chauvin (soprano), Jean Chaize, (actor), Ensemble 2e2M, La Muse en circuit (electronics), Alexis forestier (stage director) with Pierre Roullier conducting. Moreover, les Siècles, the flutist Marion Ralincourt and François Xavier Roth will perform Phonus at the theater of Nîmes and at the Cité de la musique in Paris in the frame of the cycle dedicated to Claude Debussy.

In the spring 2012 the new version for clarinet and ensemble of Phasis will be premiered at the Philadelphia museum of Art by Carol Macgonnell and Argento chamber ensemble of New york conducted by Michel Galante. Finally his music will be played numerous times by Pascal Contet, ensemble Nikel and Les Cris de Paris.

Philippe Hurel is actually composing the third part of the orchestral cycle Tour à Tour - commissioned by the Printemps des Arts for the Monaco Philharmonic Orchestra - which will be premiered in march 2012. After this piece he will compose an opera for the Capitole de Toulouse on a libretto written by the french writer Tanguy Viel. This opera will be premiered in Toulouse in april 2014.

His next pieces has been commissioned by the Orchestre Philharmonique de Radio France and the Festival Messiaen au pays de la Meije.

Editions Billaudot publishes his music written between 1981-96 and Éditions Lemoine publishes his music written since 1997.

http://www.philippe-hurel.fr

Plein-Jeu : Création / Production CIRM